STICHTING VITAMINEVRAAGBAAK.NL
  • Home
  • Nieuws
  • Literatuur 1 (A t/m N)
  • Literatuur 2 (O t/m V)
  • Literatuur 3 (W t/m Z
  • Monografieën
  • Congressen
  • Aanmelden
  • Contactformulier
  • Disclaimer
  • Copyright

RKI en Lareb – 01-10-2024

 

In onze bijdragen RKI-files 1 t/m 5 hebben wij u geïnformeerd over de politieke koers van het Duitse Robert Koch Institut en de koers van het RIMV, de media, politiek en veiligheids-diensten in ons eigen land tijdens de corona-periode.

 

Veel lezers vroegen ons echter om meer informatie over de rol die het Duitse Paul Ehrlich Institut (zeg maar het Duitse Lareb) maar vooral ook ons eigen Lareb in Nederland in die periode hebben vervuld. De koers van ons, door prof. dr. Agnes Kant geleide, Lareb lijkt niet best.

 

In een officiële e-mail van 5 maart 2021 gericht aan VWS "Terugkoppeling werkgroep veiligheidsbewaking CBG-Lareb-RIVM-VWS Lareb/CBG" staat namelijk onder meer volgende te lezen:

  • "Lareb geeft aan dat de werkdruk nog steeds hoog is. Piek was 1500 meldingen per dag, nu rond 500, lijkt gestabiliseerd, gaat waarschijnlijk stijgen hoe meer we vaccineren"
  • "Ook relatief veel (tientallen per dag) ernstige meldingen die veel tijd vragen. Daar wordt prioritiet aan gegeven. Hierdoor is het niet mogelijk om alles te analyseren dat ze zouden willen. Dagelijks tientallen beelden die ze zouden willen bekijken omdat ze ernstig of interessant zijn — GuillainBarré, neurologisch, gehoor stoornissen, blauw plekken prikplek, meer myocardinfarcten, niet alleen trombose dingen, maar hier komen ze niet aan toe. Er komen elke dag ernstige meldingen binnen die echt goed bekeken moeten worden"
  • "Lareb vertelt dat zij veel meldingen in hele korte tijd hebben gehad van (diep veneuze) trombose"
  • "Er wordt gewaarschuwd dat er discussie gaat komen over tegemoetkomingen voor mensen die trombose krijgen, en dat deze mensen zich zullen gaan melden"

Waarom heeft het Lareb de grote gevaren van en het grote aantal incidenten met de vaccins vanuit zijn pharmacovigilance-functie niet direct openbaar gemaakt? In maart 2021 was bovenstaande schade al bekend. Toch beweert Agnes Kant ruim 8 maanden later, op 20 november 2021: "We kunnen stellen dat angst voor het vaccin onterecht was" en "Er is geen enkele vezel in mijn lijf die terug wil", zie dit artikel.

 

Diverse lezers wezen ons vandaag ook op de ontwikkelingen in Noord-Ierland. De regering van Noord-Ierland houdt momenteel een openbare consultatie over de Orwelliaanse wet op de volksgezondheid. De nieuwe wet is bedoeld om de bestaande wet op de volksgezondheid te verbeteren en te versterken en deze in lijn te brengen met de beruchte International Health Regulations van de Wereldgezondheidsorganisatie. Mensenrechtenadvocaat Michael Brentnall heeft het 79 pagina's tellende beleidsdocument gedetailleerd geanalyseerd en legt uit wat hij heeft gevonden in een zeer informatief video-interview. Hij beschrijft de voorgestelde wet op de volksgezondheid van Noord-Ierland als "huiveringwekkend" en "de meest angstaanjagende voorgestelde wetgeving die ik ooit heb gelezen". Dhr. Brentnall zegt dat deze wet "het potentieel heeft om ons naar een dystopische toekomst te brengen waarin we onder de laars van de staat staan".

 

Het Noord-Ierse wetsvoorstel zou de autoriteiten ongekende macht geven in een gezondheidsnoodsituatie, waaronder de mogelijkheid om vaccinaties en preventieve behandelingen voor individuen te verplichten, wat mogelijk de deur opent voor gedwongen vaccinaties. Het probeert autoriteiten ook de macht te geven om:

  • personen tot 28 dagen vast te houden en in quarantaine te plaatsen
  • het dragen van "medische kleding" te verplichten, bijvoorbeeld gezichtsmaskers
  • medische onderzoeken en gezondheidsmonitoring af te dwingen
  • zonder bevelschrift gebouwen te betreden en eigendommen in beslag te nemen
  • kinderen van school te houden
  • bedrijven te sluiten en volwassenen van het werk te houden
  • medische vertrouwelijkheid en privacy te schenden door brede gegevensuitwisseling van medische patiëntinformatie met verschillende staatsorganen toe te staan
  • een individu te verplichten vragen te beantwoorden over zijn of haar gezondheidstoestand
  • een persoon te verplichten "trainings- of adviessessies" bij te wonen
  • wetgeving vast te stellen over "waar de persoon naartoe mag gaan of met wie de persoon contact heeft"

Om met de Nederlandse wetgeving af te sluiten: Voormalig minister Ernst Kuipers heeft de Wet Publieke Gezondheid aangepast en ons in mei 2023 de pandemiewet 'geschonken', tegen de uitdrukkelijke wens van een Kamermeerderheid in.

 

  • Kerstgroet 2024
  • Nieuws archief
Impressum | Privacyverklaring | Cookiebeleid | Sitemap
Inloggen Uitloggen | Bewerken
  • Home
  • Nieuws
    • Kerstgroet 2024
    • Nieuws archief
  • Literatuur 1 (A t/m N)
  • Literatuur 2 (O t/m V)
  • Literatuur 3 (W t/m Z
  • Monografieën
  • Congressen
  • Aanmelden
  • Contactformulier
  • Disclaimer
  • Copyright
Sluiten